perjantai 18. lokakuuta 2013

Ovulaatio ja limat

Olen lukenut monesta paikasta naisista, jotka pystyvät tunnistamaan ovulaationsa oireista. Tämähän on superhienoa, koska silloin ei tarvitse tuhlata omaisuuksia ovulaatiotesteihin, jotka voivat kalleutensa lisäksi olla hyvinkin helposti monitulkintaisia. Olen päättänyt, että jos vuodenvaihteeseen mennessä en ole saanut omin avuin tulosta aikaiseksi, niin aloitan noiden ovulaatiotestien käyttämisen, josko niillä oikeaan hetkeen osuminen olisi helpompaa.

Yritin jo viime kierrosta tarkkailla ovulaatiota, ja löysinkin sen luultavasti, koska kuukautiset alkoivat sitten kahden viikon kuluttua tästä. Tätä ovulaation bongausta edelsi kuitenkin myös eräs toinen kipuilu, jota luulin ovulaatioksi. Päätinkin jatkoissa luottaa näihin ns. ovulaatiolimoihin, joiden perusteella monet pystyvät määrittelemään hedelmälliset päivänsä. Nyt minua vaan hämmentää se, että limani tuntuvat elämän ihan omaa elämäänsä, eivätkä ne käyttäydy lainkaan niinkuin niiden pitäisi esim. tämän ohjeistuksen mukaan. Suurimpana ongelmana on se, että vuoto tuntuu elävän elämäänsä lähinnä seksikertojen mukaan. Eli, silloin kun seksiä (yhdyntää) on harrastettu, vuoto tyrehtyy lähes kokonaan pariksi päiväksi, sitten se voimistuu, ja saavuttaa "normaalitilan" vasta ehkä kolmen päivän jälkeen. Koska seksiä tulisi harrastaa parin-kolmen päivän välein hedelmälliseen aikaan, on tämä limojen tarkkailu siis suht mahdotonta kohdallani. Mietin, auttaisiko kuuluisa greippimehu tähän? Olen kuullut, että se vahvistaa ovulaatioliman koostumusta niin, että se olisi helpommin tunnistettavissa. Onkohan kukaan tätä tekstiä lukevista juonut greippimehua, ja miten se on vaikuttanut limoihin?

Anteeksi nyt tämä ällö aihe, mutta mua kiinnostaa kovasti tietää, miten tämä homma toimii, ettei tarvitsisi ostaa niitä ovistikkuja, kun ovat niin hitsin kalliitakin pitemmän päälle.

2 kommenttia:

  1. Heippa! Olit löytänyt blogiini ja jäin lueskelemaan kaikki postauksesi. :) Minä en tiedä greippimehusta mitään, mutta tunnistan ovulaation juurikin noista limoista. Aluksi tein ovistestejä, kun en osannut kuulostella kroppaani. Tässä ajan saatossa tuo nk. korva on kehittynyt siten, että tunnistan koska ovulaation aika on. Tuolloin myös seksihalut kasvavat ja housut ovat alvariinsa märät. Ei kiva. Kestokiimalima, kuten minulla on asiasta tapana sanoa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen lukenut sun blogia jo pidemmän aikaa anonyymina, mutta nyt kun perustin oman blogin niin voi alkaa lueskella ihan omalla tunnuksellakin. :) Musta tuntuu, että mun kroppa ei ole vielä ihan normalisoitunut pillereiden jälkeen, joten toi kierto ja ovulaatio hakee varmaan vielä paikkaansa. Mutta toivottavasti mullakin olis joskus noin selkee ovis, niin ei tarvis arvailla.

      Poista