maanantai 14. lokakuuta 2013

Fiiliksiä

Mun on pakko nyt avautua täällä tunnetilojen vaihteluista, joista olen saanut kärsiä viime päivinä. Usein sanotaan, että e-pillerit aiheuttavat kaikenlaisia tunnetilojen heittelyitä. Toisista tulee itkuisia, toiset taas muuttuvat raivottariksi. Minulle e-pillerit eivät aiheuttaneet mitään isompia ongelmia tunnetilojen suhteen. Sen sijaan ne hävittivät libidoni lähes täysin. En enää osannut nauttia seksistä samoin, kuin ilman pillereitä, eikä kroppani toiminut samoin kuin ennen. Nyt, kun e-pillereiden lopettamisesta on jo yli kuukausi aikaa, olen huomannut, että libidoni on palannut. Oikeastaan entistä vahvempana, ja se on ollut oikein ihanaa. Sen lisäksi e-pillereiden lopettaminen on kuitenkin saanut aikaan heilahduksen myös tunnetiloissani. Olen nykyään paljon itkuherkempi, ehkä jopa masentuneempi. Mieheni lähti viime viikonloppuna käymään yökylässä kotipaikkakunnallaan hieman yllättäen, kun itse jouduin jäämään kotiin jo sovitun menon vuoksi. Minun vahva reagointini tähän yllätti itsenikin täysin. Normaalisti olisin ehkä korkeintaan hieman harmistunut siitä, että joudun muuttamaan viikonlopun suunnitelmia, mutta nyt olin täysin murheen murtama. Itkin koko perjantai-illan ja lauantai aamuna pidättelin itkua mennessäni tähän ennalta sovittuun tapaamiseen. Vasta mieheni tullessa kotiin lauantaina paha oloni alkoi laukeamaan, ja sunnuntaina olin taas oma iloinen itseni. Paitsi, että itkeskelin taas Sinkkuelämää-elokuvan loppukohtauksille.

Siis WTF?!? Millainen olen sitten jos/kun tulen raskaaksi, jos olen jo nyt näin herkällä? Toivon totisesti, että tämä on vaan pillereiden lopettamisesta johtuva hormonihäiriö, ja palaudun pian taas normaaliksi. Reaktioni sai nimittäin minut säikähtämään ja hieman myös ahdistumaan. En halua olla niin riippuvainen miehestäni, että hänen lyhyt poissaolonsa saa minut näin tolaltaan. Itseäni ahdisti eniten se, että en saanut suruuni mitään otetta, olin vaan niin masentunut että en saanut kyyneleitä loppumaan lainkaan. Jotta tämä postaus ei olisi läpeensä masentava, ajattelin laittaa tähän loppuun hieman kuvia, joita otin sunnuntaikävelyltämme. :)






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti